Dupla teltházas Geszti Sixty Káté dalokkal

Erősen kezdődött 2025: január 25-én és 26-án 2 alkalommal töltötte meg 60 évesen Geszti Péter az Arénát. Nem tudok olyan hazai művészt mondani, aki MEGÚJULT műsorral, FRISS dalokkal (szinte teljes rádiós játszás hiánya mellett) 40 év pályafutás után képes ekkora dobásra. Mondjuk Ákos. Jó, ő jó példa még. A nagy különbség persze az, hogy az én főhősöm teljes önerőből pakolta oda ezt a teljesítményt, hátszél nélkül, majdhogynem ellenszélben. De hagyjuk a méregetést, szóljon ez a bejegyzés a háttérinfokról.

Saját szemszögemből fogom bemutatni, hogy nézett ki az elmúlt pár hónapnyi felkészülés.

setlist, zenekari egyeztetések, nekilódulás

Kreatív setlist építés, és produkciós befolyás részünkről nem igazán volt, a Grund produkciós iroda – Ditz Edit és Geszti Péter – voltak a mastermindok és nyilván elbillent a mérleg a Rapülők és Jazz meg az dalok irányába, hiszen az új dalaink, bár népszerűek, főleg koncert dalok, a rádiós TV-s játszás elkerül minket az utóbbi években, évtizedekben. Az átalakított dalok kottái gyűltek, a sorrend, setlist megvolt, indulhatott a felkészülés

Próba a próbákra

Szekciópróbák kezdődtek még november, december folyamán: ez azt jelenti, hogy a fúvósok és vokalisták, dob csapat (akik pl a Magyarország című dalban az Aréna közepén Ibolya és Peti körül álltak) saját próbahelyükön rakták össze a „tananyagot”, hogy a próbák ne daltanulással teljesnek.

Kiss Enikő, Zabos Regina és én alkottuk a vokál szekciót, mindegyikünknek szólisztikus szerep is jutott, de voltaképpen vokálozás volt a legfőbb feladatom. A műsor nagy részében persze gitárosként is közreműködtem. Köszönöm a csajoknak a precíz de könnyed együtténekléseket. 

Próbák az Art and Pepper stúdiójában

Vecsésen voltak a próbák. Első körben zenekari bejátszó próbák voltak, amikor a dalok vázait összeraktuk, még énekesek, vokalisták nélkül, hangszerkiosztások megtörténtek (pl Kormos Janó és én köztem gitár fronton). Aztán egy héttel a koncert előtt a komplett Aréna színpadit leszimulálva megkezdődtek a napi 8-10 órás próbák. (Ez csak a zenészeknek volt ennyi. A háttérmunka – HD-k előkészítése, technika összerakása, korrekciók, megszámlálhatatlan mennyiségű munkaórát róttak Andorka Juditra (szervezés) és Dán Petire (hangtechnika). Arról hogy a Grund Produkciós Iroda (Peti és Edit) mit melózott a show megszületésén, csak sejtéseim vannak, fogalmam nincs. Jobb is tán…

Egy igazi ritkaságot osztok itt meg, a felvétel minőségért elnézést, direkt lebutított és felhasználása természetesen engedélyköteles. A próba helyszíne, Dés László szólója a Megint Hétfő című dalban és a zenekar látható a felvételeken az AP által rekonstruált színpadon.

A próbán a technika és a körülmények fantasztikusak voltak. Itt ebédeltünk minden nap, és rendelkezésre álltunk, hogy a videókat, koreográfiákat, rendezést helyrerakják a szakemberek.

A hardvert illetően egy jó öreg Roland GT 100-at használok az elektromos gitárra, ami egy Fender Telecaster USA pro II Olympic White álom, az Akusztikus gitár pedig a szintén jóöreg Taylor 210e, ami külön csatornán érkezik a fő keverőpultba. Van egy 3. utam is, ez pedig a Talkbox, ami a kottatartó alatti pedalboardban van, ez egy SM57 mikrofonba érkezik, vagyis az énekmikrofonom mellett egy másik mikrofon is csak ezért van felszerelve.

Egy röpke videó a Főpróba napról az Arénában, ami reggel 9-től este 9-ig tartott (ismétlem, nekünk, zenészeknek. Gyanítom, hogy volt olyan szakember, aki le se feküdt, mert egész éjjel dolgozott a másnapi kezdéshez.

Itt egy kis videó arról, hogy milyen egy vezérlőközpontja egy ilyen rendezvénynek. 3 sor van igazából. Itt 4 fő kamera helyezkedett el, a fény és videó technikai irányítás, valamint legalul a hangvezérlés. És a színpad mellett van egy kb fele ekkora újabb vezérlőközpont, ahhonnan pedig a súgógép kezelés és a monitorozás folyik. Nem tudom, összesen hány ember dolgozott azon, hogy én gondtalanul énekelgethessek, de 30 és 50 között tippelem.

Itt pedig egy video a főpróba napjáról, és hogy hogy szól Molnár Matyi álló tamja egy töküres Arénában 

Egy technikai érdekesség még: a koncerteken 2 érzékelőt aggattak rám a fénytechnikusok, (itt mutatom az egyiket épp) ami a robotlámpáknak adtak jelet, hogy automatikusan kövessenek a színpadon, oda világítottak, ahova épp botorkáltam. Csoda volt.

Számomra nyilván a legkiemelkedőbb momentum az volt, hogy közös szerzeményünket, a Noé-t előadhattam Petivel 2x 14 ezer ember előtt. Ehhez nincs mit hozzáfűznöm, életre-szóltunk.