Új családtag érkezett a hangszerparkomba, egy Alhambra 3F klasszikus gitár egy különleges 20-25 éves AER TSC 3 pickup rendszerrel a begyében, amiről külön szeretnék itt ódákat zengeni, bármennyire szakmainak is tűnek ez.

A gitár önmagában is nagyon jó választásnak tűnik, mert alapvetően tökéletesen rendben tartott hangszer minimális kopásokkal és kiegyenlített hanggal, ráadásul nem kínai tucat gyártmány, (mint pl. az Ortega, vagy Cordoba, vagy hasonló kamu spanyol nevű gitárok) hanem egy spanyol kézzel készült darab, ami a gitár belsejében is nyomon érhető, erről is mutatok képeket.
Érdekesség, ha már a gitárválasztásról írtam, hogy egy vadi új Yamaha NTX 3 is volt a birtokomban, ami annyira gyengére sikerült az elektronikát tekintve, hogy visszaküldtem.
Szóval a gitár előfok a lelke ennek a hangszernek, és persze egyből rá is kerestem az interneten, mivel egy ismert márka terméke, és – bár ilyet ritkán tapasztalok – szinte egyáltalán nem találtam róla infót netes keresésre, csak annyit, hogy Snétberger Ferenc használt ilyet, de ő is a 2-es verzióját, valaha.
A másik infó pedig az, hogy valaki 2018-ban árult egy ilyet elég tetemes összegért (annyiért, amennyiért az egész hangszert vásároltam tokkal-vonóval, szóval jól állok – bár az érték tekintetében a gyárból a következő választ kaptam, miután elkezdtem levelezni velük, hogy visszaigazolják a termék hitelességét:

Vagyis: 0 és 1 millió dollár közé teszik az értékén, ami persze nyilván vicc, illetve pont azt jelenti, hogy ha tudod használni, akkor van értéke, ha nem, akkor tökmindegy.
A levélből olvasható továbbá, hogy tényleg eredeti AER termék, csak a magas ára miatt nem ütött be a piacon. (900 euro körül volt újonnan, de ez csak szóbeszéd, fogalmam sincs róla)
Az viszont biztos, hogy egy különleges hangszer van a birtokomban mostantól, ami nagyon felvillanyoz.
Az előerősítő tehát a gitáron kívül helyezkedik el, a gitár testében 1 piezo és 2 mikrofon (!) található, de ezeket szeretném majd a későbbiekben endoszkóppal is befotózni, hogy egyértelmű legyen. A rendszer tehát passzív, nincs elem a gitárban, ami lemerülni, mert maga a külső egység kap 24 voltos tápot.
A sok gomb pedig nem ördöngösség: külön állítható a piezo és a mikrofonok hangereje, és egy komoly frekvenciavágást tettek mindkét útra: kiválaszthatjuk, hogy melyik a zavaró frekvencia, és azt lehet szélesen, vagy tüske szerűen kivágni a hangból.
Az egység hátulján pedig tudunk kiadni egy kevert mono jelet valamint külön piezo és külön mikrofon jelet, amiből akár sztereo hangképet alkothatunk, vagy tovább eq-zhatjuk, ha erre van idő, energia, lehetőség, és persze lakossági igény.
Hogy miért van külön piezo és mikrofon bemenet, arra annyi a válaszom, hogy egyszerűen ha nem a saját 5 pines mikrofon/piezo rendszer van a gitárba építve, akkor beleérkezhetünk bármilyen egyéb sima jack-es piezo-val, plusz beépített mikrofonnal is az előfokba. És kábé ennyit tud a kütyü. És azt elképesztően jól.





Végezetül egy gyors hangteszt a gitárerősítővel: a felvétel egy UAD Twin előfokba ment lineáris jel, amire egy UAD reverbe-et tettem, de semmi egyéb manipuláció nem történt. A felvételen hallatszik egy icipici jelzaj, ami ilyen hangzás mellett nekem bőven a beleférős kategória.
A hangszerben található mikrofon és piezzo rendszerrl is megkaptam az információt, egy AER AK-30 rendszer szivacs-mikrofonja és piezzoja lett beépítve a képek szerint, a képen látható előfok nélkül, természetesen.


És végül egy kép a gitárról is, mert eddig csak azt nem mutattam meg:)

